среда, 29. мај 2013.

Храмовна слава, 24. мај 2013. - Дан Светог Кирила и Методија

Светој литургији су осим великог броја верних присуствовала деца и омладина из Дневног боравка за МНРО из Шекспирове улице и новооснованог вождовачког огранка у просторијама некадашње кафане "Жупа", који је прославио и своју славу у просторијама Вождовачког огранка.
Испред присутних, након светог причешћа, парохијанима се обратила Хелена Врбанчић, штићеница ове установе, која је прочитала текст 

"О вери православној":

Прво, хришћанска је вера од Бога нам дана и од светих апостола предана, да славимо Бога и његове светитеље. Слављење Бога и Његових угодника: анђела, апостола, пророка, мученика, светитеља, преподобних и свих праведника, јесте наш хришћански православни животни став, којим исповедамо веру своју у прави циљ и смисао нашег људског живота и овде на земљи и у вечности. Ко слави Бога и Божије свеце као праве и истините, бесмртне људе, који из овог пролазног и смртног живота Богом живим пређоше у живот вечни и бесмртни, тај ће се и сам  славом Божијом прославити, Богу своме уподобити јер ће од Бога бити заједно са светима прослављен у вечном царству небеском. 
Стога и ми православни хришћани од самог Господа Христа примивши свету веру и свети завет, славимо и прослављамо Бога и његове свете угоднике и бесмртнике: Пресвету Богородицу, свете апостоле, свете оце и праведнике, и тако овим слављењем Бога и светитеља које је сам Бог прославио зато што су они Бога прослављали, и ми задобијамо вечну славу Божију и наслеђујемо живот вечни. Ово древно хришћанско свето предање о слављењу Бога и славе Божије у светима примили смо и ми православни Срби од Светог Кирила и Методија и од Светог Саве. 
Зато славимо сваке недеље и сваког празника Христа Бога и Спаситеља нашег и његову Пресвету Богомајку, свете анђеле и светитеље Божије. Славимо их заједно са целом Црквом Божијом у својој парохији и своме храму свога светитеља као свог небеског заштитника кога истог дана славе и сви православни хришћани у свету. Отуда света слава као општеприхваћено и свецрквено слављење Бога и Божијих светаца, није само српски обичај, јер славу славе и сви остали православни у свету.

Хелена Врбанчић

Православље

Као што свака књига
има своје поглавље
тако Срби верују
у православље

Православни верници
верују у Бога
тако свака кућа
има свеца свога

Ко се крстом крсти
тај је Србин прави
тако и наш Боравак
своју славу слави

Помилуј нас Боже
дај нам боље здравље
Срби целог света
негују православље

У граду Јерусалиму
разапет је Исус Христ
тако је и сваки Србин
према своме Богу чист

Исус Христос се крстио
у реци Јордану
тако смо ми окренути
према свом Балкану

Духовно се уздижемо
и у цркве одлазимо
сваки празник поштујемо
и Богу се ми молимо

Кад на починак кренемо
требамо се помолити
сваки звук звона
требамо ми волети

На крају ваља још рећи
радујмо се свакој срећи
јер кад се Богу молимо
ми њега волимо




Нема коментара:

Постави коментар